Isporučene dvije dizel-električne lokomotive G-26 – PONOVNI USPJEŠAN POSAO GREDELJA I NRE-a

Danas su Tvornica željezničkih vozila Gredelj d.o.o. u stečaju i dugogodišnji američki partner tvrtka National Railway Equipment Company (NRE) isporučile odnosno svečanom primopredajom uručile ključeve dizel-električne lokomotive serije G26 (2 062 004) krajnjem korisniku kompaniji RCC – Rail Cargo Carrier Hrvatska.

Lokomotive su obnovljene, rekonstruirane i modernizirane u Gredeljevim pogonima za  dugogodišnjeg američkog partnera tvrtku National Railway Equipment Company (NRE) a ukupno je ugovorena isporuka tri lokomotive ovog tipa.

Nakon provedenog postupka obnove i modernizacije lokomotiva, posebno se ističe njihova velika raspoloživost, pouzdanost i veliki akcioni radijus, te mali broj kvarova u eksploataciji.

„NRE je isporukom ove lokomotive započeo proces otvaranja europskog tržišta dizelskih lokomotiva, posebno ističući opciju suradnje s RCA Grupom (Rail Cargo Austrija). Uz ovaj projekt treba svakako spomenuti i projekt zajedničke suradnje TŽV Gredelj i NRE u Sloveniji, odnosno projekt obnove 12 manevarskih lokomotiva za slovensko tržište, kao i projekte u Australiji i Africi.

Ovo je 85 lokomotiva koju je TŽV Gredelj proizveo i/ili obnovio u suradnji s američkom tvrtkom National Railway Equipment Co (NRE). Upravo ova lokomotiva G26 (2 062 004) je prva lokomotiva ove američke kompanije koja će voziti na prugama Europske Unije. Nakon proglašenja stečaja TŽV Gredelj, početkom listopada 2012. godine, američka kompanija National Railway Equipment Co. (NRE) je ipak nastavila aktivnosti proizvodnje lokomotiva u Hrvatskoj, te je samo u stečaju u Gredelju proizvedena i/ili obnovljena 51 lokomotiva za NRE. Nastavkom proizvodnje u stečaju, mogu reći da se NRE pokazao kao najpouzdaniji Gredeljev partner u zajedničkom osvajanju svjetskog tržišta jer lokomotive koje su proizvedene u zajedničkom partnerstvu voze po europskim, azijskim, afričkim i američkim prugama.“ – istaknuo je direktor prodaje za Europu tvrtke NRE, Marin Pipunić.

Rail Cargo Carrier Hrvatska (koja je u vlasništvu OBB- Austrijskih državnih željeznica) je međunarodna proizvodna jedinica Rail Cargo Group koja se bavi prekograničnim prijevozom u zatvorenim teretnim vlakovima izuzetne kvalitete a spomenute dizel-električne lokomotive će koristiti  kroz opciju dugogodišnjeg leasinga za vuču teških teretnih vlakova u Slavoniji i Lici, te za ostale neelektrificirane pruge na teritoriju Hrvatske.

„ S udjelom od 10% teretnog prijevoza željeznicom, naša kompanija zauzima drugo mjesto po količini prevezenog tereta u Hrvatskoj, i to odmah iza nacionalnog operatera HŽ Cargo. Opcijom korištenja ovih lokomotiva na tzv. Ličkoj pruzi (Zagreb – Split) Rail Cargo Carrier Hrvatska se nada da će povećati svoj udio u količini prevezenog tereta željeznicom, te da će pomoći u oživljavanju transportnih aktivnosti iz unutrašnjosti prema dalmatinskim lukama ( Split, Šibenik, Zadar ) i obratno.“ – istaknuo je član uprave i direktor RCC Hrvatska, Milan Brkić.

„Uspješan dovršetak još jednog projekta zajedno s našim američkim partnerom ponovo potvrđuje visoku razinu stručnosti i sposobnosti Gredeljevih stručnjaka te opravdava ukazano povjerenje. Posebno sam zadovoljan što će ove lokomotive voziti hrvatskim prugama te se nadamo i priželjkujemo nove projekte zajedno s našim dugogodišnjim partnerom tvrtkom NRE kako na domaćem tako i na inozemnom tržištu.“ – izjavio je stečajni upravitelj Gredelja, Tomislav Đuričin.

Podijeli na društvenim mrežama:
hrCroatian