Dizel-hidraulična lokomotiva
serije DB 212

Lokomotive serije DB 211/212 su dizel-hidraulične lokomotive izgrađene u Njemačkoj u razdoblju između 1958. i 1966. godine. Namijenjene su za tešku manevarsku vuču i vuču putničkih i lakših teretnih vlakova. Modernizacijom se željelo postići produljenje radnog vijeka lokomotiva za sljedećih 25 do 30 godina tijekom kojih bi radile efikasno i pouzdano s niskim troškovima eksploatacije i održavanja. Ugradnjom nove suvremene opreme, modernizirane lokomotive su osnova tehničkih,
ekoloških, sigurnosnih i ekonomskih pokazatelja dosegle razinu novih, suvremenih manevarskih lokomotiva uz znatno manja financijska ulaganja.

U sklopu glavnog popravka hidrauličnog prijenosnika lokomotiva serije 212, izvedena je modernizacija promjene režima rada i promjene smjera, poboljšano je hlađenje prijenosnika, a lokomotive su dodatno opremljene radiodispečerskim uređajem i sustavom autostopa.
Na dvije lokomotive serije 212 koje će se koristiti za vuču putničkih vlakova (212-215 i 212-307), ugrađen je dizelski agregat za električno grijanje putničkih vagona.
Nakon uspješno obavljenih ispitivanja lokomotiva i probnih vožnji na prugama HŽ-a, lokomotive su s jednakim uspjehom odradile probne vožnje i na prugama ŽFBH. Odmah potom puštene su u javni željeznički promet na domicilnim prugama.