TZV Gredelj

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Električna lokomotiva
serije E 660

Električna lokomotiva serije E 660 šestosovinska je lokomotiva s pojedinačnim pogonom osovina (B’o B’o B’o). Sastavljena je od dvodijelnog, zglobom povezanog sanduka. Lokomotiva je izgrađena za napajanje istosmjernim naponom 3 kV, a projektirana je za vuču putničkih i teških teretnih vlakova na strmim i teškim prugama.

Glavni elektromotorni pogon lokomotive čini šest kolektorskih istosmjernih motora sa serijskom uzbudom
napajanih iz kontaktnog voda. Lokomotiva je dobivena rekonstrukcijom i modernizacijom lokomotive serije HŽ 1 061 koja je otkupljena od Hrvatskih željeznica za talijanskog naručitelja tvrtku FNM (Ferrovie Nord Milano S.p.A.).
Zbog zadovoljenja zahtjeva norme UIC-651, na lokomotivi su ugrađene nove upravljačnice radi poboljšanja ergonomskih uvjeta, preglednosti pruge i udobnosti rada strojnog osoblja. U upravljačnice su ugrađeni novi upravljački stolovi s novim upravljačkim kontrolorima, novi instrumenti, nova upravljačka i signalizacijska oprema, klimatizacijski uređaji, grijalice, nova grijana čelna stakla, nova čelna svjetla, te novi bočni prozori i vrata s poboljšanom brtvljenošću. Upravljanje lokomotivom je mikroprocesorsko. Zbog sigurnosnih zahtjeva kupca, na lokomotivu su ugrađena dva PLC sustava s pripadajućom opremom (hardverska redundancija). Također je ugrađen novi elektronički sustav mjerenja i zaštita na lokomotivi.
Ugrađeni su i novi vijčani kompresori, a sva zračna oprema lokomotive smještena je u zračni stalak, a zračna instalacija izrađena je od inox materijala. Lokomotiva je opremljena novim sklopnicama za konfiguraciju vučnog strujnog kruga i isključivanje otpornika. Umjesto lijevanih otpornika vuče i kočenja ugrađeni su limeni otpornici te jači elektromotori za pogon ventilatora za hlađenje otpornika. Pored toga, na lokomotivu su ugrađeni sigurnosni uređaji (auto-stop, budnik i brzinomjeri) koji se koriste na prugama u Italiji.
Sustav statičkih uzbuda za regulaciju napajanja pomoćnog pogona je poboljšan.
Vučni motori su potpuno obnovljeni u F klasi izolacije. Dio inovacija na lokomotivi je proizašao iz zahtjeva kupca, a dio iz iskustva i rada tima stručnjaka na projektu modernizacije postojeće lokomotive HŽ 1061.