NOVI USPJEH GREDELJA NA ZAHTJEVNOM INOZEMNOM TRŽIŠTU Ispis

Započela isporuka četiri dizelske lokomotive u Sierra Leone


Zagreb, 12. srpnja 2011. U prisutnosti predsjednika Uprave američke tvrtke National Railway Equipment Company (NREC) Stevena Beala i predsjednika Uprave TŽV Gredelj Ivana Tolića, danas je ponovo za poznatog naručitelja, TŽV Gredelj započeo isporuku sljedećeg kontingenta od još četiri uskotračne dizelske lokomotive GT26. Iste lokomotive će preko riječke luke biti otpremljene u Sierra Leone.

 

Nakon što su prvotno 2008. godine isporučene četiri lokomotive u Gvineju, a ove godine pet lokomotiva u Mozambik, ovo je sljedeća destinacija u Africi na koju će američko-hrvatski konzorcij isporučiti dizelske lokomotive.

Lokomotive serije GT26 su dizelske lokomotive snage 2.250 kW, namijenjene za prijevoz teških teretnih vlakova na neelektrificiranim prugama, a koristit će se na uskotračnim prugama za potrebe tvrtke African Minerals, odnosno za prijevoz željezne rude.

 

Ukupna vrijednost isporuke ove četiri lokomotive za Sierra Leone iznosi približno 7 milijuna dolara.

 

„Ovaj projekt je nastavak dugogodišnje suradnje s američkom tvrtkom NREC za koju je TŽV Gredelj već isporučio nekoliko obnovljenih i moderniziranih lokomotiva koje voze diljem Afrike, Azije, Amerike i drugih zemalja. Za proizvodnju i isporuku u ovoj godini predviđeno je još sedam lokomotiva GT26 i obnova i rekonstrukcija četiri lokomotive G26 za Argentinu.“ – izjavio je predsjednik Uprave Gredelja, mr. sc. Ivan Tolić.

 

Sveukupno je dakle predviđena proizvodnja dvadeset i jedne lokomotive GT26 i rekonstrukcija četiri lokomotive G26. Oslanjajući se na dugogodišnju

suradnju, GREDELJ i NREC su pred zaključivanjem novog ugovora o isporuci osamnaest lokomotiva za 2012. godinu, a do kraja ove godine se očekuje i ugovor za proizvodnju dodatnih deset lokomotiva GT26, predviđenih također za isporuku u 2012.godini.

 

Osim suradnje s NREC-om na proizvodnji lokomotiva GT26, TŽV Gredelj je osigurao i financijska sredstva (od stranih investitora-partnera) koja su potrebna za proizvodnju prototipa manevarske lokomotive DEL 800. Ovu lokomotivu GREDELJ planira završiti u veljači 2012. godine te nakon toga očekuje zaključivanje ugovora i početak serijske proizvodnje.

Poslovi proizvodnje novih dizelskih lokomotiva ne podrazumijevaju angažiranje samo Gredeljevih  kapaciteta, nego je u isto uključena i domaća željeznička industrija. Trenutno se proizvodnja pojedinih ili nekih skupnih komponenti za nove lokomotive odvija u tvrtkama Đ.Đ.-Specijalna vozila, Uljanik-TESU i Brodosplit-BSO. „Ovisno o uspjehu GREDELJEVE prodajne strategije, naši partneri će moći računati na veću ili manju uposlenost vlastitih kapaciteta te će se znati može li GREDELJEVA lokomotiva biti jedna od  „lokomotiva izlaska iz krize hrvatskog gospodarstva“.

 

„Cilj nam je zadovoljiti zahtjeve i interese kupaca te biti konkurentni i prisutni na što više tržišta.

TŽV Gredelj opet je potvrdio znanje i sposobnost svojih stručnjaka te iznimnu reputaciju i konkurentnost u gradnji novih i održavanju postojećih željezničkih kapaciteta na zahtjevnom inozemnom tržištu. Stoga se, unatoč trenutnoj gospodarskoj situaciji, opravdano nadamo ponovnom Ugovaranju većeg posla za istog naručitelja.“ - istaknuo je Tolić.

 

TŽV Gredelj danas s ponosom ističe činjenicu da su lokomotive, vagoni i vlakovi konstruirani u skladu s UIC i AAR standardima te prilagođeni za sve kolosijeke (uske, široke ili standardne). One danas vuku vlakove i prevoze putnike i robu širom svijeta, od Argentine, preko Gvineje, do Saudijske Arabije.