OTVORENA VRATA AMERIČKOG TRŽIŠTA Ispis

Potpisan ugovor o velikom popravku i modernizaciji 10 DEL serija HŽ 2061 i 2063. Nakon petomjesečnog pregovaranja, TŽV Gredelj i američka korporacija National Railway Equipment Co. (NREC) sklopili su 13. prosinca ugovor o velikom popravku s modernizacijom deset dizel-električnih lokomotiva serije 2 061 i 2 063. Ugovor su u američkom gradu Saint Luoisu potpisali Ivan Tolić, predsjednik Gredeljeve Uprave i Beal.

 

Lawrence, direktor i vlasnik NREC-a. Vrijednost poslova je tri milijuna dolara. Njegovo potpisivanje garancija je dugoročnijeg zapošljavanja kapaciteta

Pogona lokomotiva, ali i najava širenja poslova na američkom tržištu. Pregovori o poslovnoj suradnji između dviju tvrtki otpočeti su u mjesecu srpnju 2004. godine. Već 13. srpnja bio je potpisan sporazum o poslovnoj suradnji, a dva mjeseca poslije, tijekom trajanja Međunarodnog sajma u Berlinu, zaključen je i predugovor o rekonstrukciji s modernizacijom šest lokomotiva serije HŽ 2 061 u vrijednosti od 1,5 milijuna eura. U međuvremenu posao je proširen, pa je ugovoren veliki popravak s modernizacijom deset dizel-električnih lokomotiva serije HŽ 2 061 i 2 063, izvornih oznaka G 16 i GT 26. Lokomotive su građene u američkoj tvornici General Motors u razdoblju između 1960. i 1972. godine, a bile su u vlasništvu HŽ-a. Kasirane su i kao takve su i otkupljene. Realizacija ugovora otpočela je njegovim potpisivanjem, što znači da su već pokrenuti remontni poslovi na prvoj lokomotivi.

 

Prema odredbama ugovora, svi zahvati na lokomotivama izvodit će se u Gredelju, odnosno u Pogonu lokomotiva, tehničku dokumentaciju zajednički će raditi stručnjaci NREC-a i Gredelja , isporuku uvoznog materijala i većih lokomotivskih komponenti preuzela je tvrtka NREC, a nabavljat će ju od američke tvornice General Motors i drugih američkih proizvođača. Rekonstrukcijskim zahvatima na lokomotivama serije HŽ 2 061 (izvorne oznake EMD - G 16) povećati će se snaga lokomotiva na 3.300 KS i to ugradnjom novih dizelskih motora, novih generatora i novih vučnih motora.Od ostalih modernizacijskih intervencija na lokomotivama tog tipa valja istaknuti ugradnju novog sustava upravljanja lokomotivama, novog sustava hlađenja i podmazivanja dizelskog motora, ugradnju novih instalacija, novih zupčanika osovinskog pogona zbog promjene brzine kretanja lokomotiva. Istodobno na tim lokomotivama biti će izgrađene nove upravljačnice te izvedeno niz ostalih modernizacijskih zahvata zbog zadovoljenja zahtjeva konačnog kupca iz Australije. Slijedom svih pobrojanih rekonstrukcijskih i modernizacijskih intervencija smanjit će se troškovi održavanja lokomotiva, povećati njihova pouzdanost u eksploataciji, poboljšati uvjeti rada strojnog osoblja. Prema gantogramu izvršenja radova, prva lokomotiva trebala bi biti dovršena do 13. prosinca 2005, a rok za isporuku svih deset lokomotiva je 28. lipnja 2006. godine.